Herhalingslessen

De herhalingslessen Eerste Hulp Verlener zijn verplicht voor deelnemers, welke in het bezit zijn van een diploma EHBO of Eerste Hulp Verlener.

De geldigheid van het diploma is twee jaar. Om tot een verlenging van het diploma te kunnen overgaan, moet de deelnemer elk jaar aantonen een aantal vaardigheden te beheersen, conform de richtlijnen van het Oranje Kruis. Wanneer niet kan worden vastgesteld dat de deelnemer nog beschikt over de voornoemde vaardigheden, vervalt het diploma.

Inhoud
De lessen zijn praktisch van opzet. Om meerwaarde aan deze herhalingslessen te geven, zullen wij praktijk situaties, welke binnen het bedrijf of het dagelijks leven voor kunnen komen, in de lessen verwerken. Tevens gaat de instructeur in op de laatste ontwikkelingen in de Eerste Hulp Verlening. De lessen worden gegeven door onze bevoegde instructeur eventueel ondersteunend van LOTUS-slachtoffers.

Duur van de herhalingslessen
Tijdens de lessen vindt een competentiegerichte benadering van het eerste hulp onderwijs plaats. Wij gaan er derhalve van uit dat de herhalingslessen maximaal 15 lesavonden per jaar zullen zijn. Wij zullen het EHBO of Eerste Hulp diploma automatisch verlengen, indien de deelnemer voldoende lesuren per jaar bij ons heeft gevolgd en naar oordeel van de instructeur de voorgeschreven vaardigheden voldoende beheerst.

Les locatie
Onze vaste locatie is het gemeentecentrum ‘de Hoogt’ in Uitwijk. Om de twee weken op donderdagavond vanaf september worden de herhalingslessen gegeven.

Kosten
De kosten voor deze herhalingslessen zijn € 20,=. Hiervoor is alles inbegrepen. Ook de koffie.

Laatste Facebook berichten

Op verschillende dagen aanwezig geweest op de koningsspelen 2024 in Altena. Kinderen hebben in het Rondeel in Woudrichem genoten van de vele speeltoestellen. De KNV EHBO Vereniging Uitwijk-Waardhuizen heeft hulp kunnen bieden bij en enkele schaafwondjes en kopstootjes. Viel gelukkig allemaal mee. ... MeerMinder
Kijk op Facebook
Tijdens het Paassjoelen bij Sjoelvereniging Altena is voor een goed doel gesjoeld. Dit jaar was het goede doel onze KNV EHBO Vereniging Uitwijk-Waardhuizen. Er is een leuk bedrag bij elkaar gesjoeld door velen. Enkele leden van onze vereniging hebben enthousiast meegedaan. Iedereen bedankt voor de inzet. ... MeerMinder
Kijk op Facebook
Op 7 maart had onze vereniging zijn jaarlijkse buitenoefening. Dit jaar werd deze georganiseerd in de loods van de Graaff Handel in Uitwijk. Met medewerking van diverse lotussen is een aantal ongevallen in scène gezet. Leden van de vereniging, waaronder twee rookies, hebben hun best gedaan om de slachtoffers van de ongevallen zo goed mogelijk te behandelen.
Meer foto's voor de leden op de website www.uw-ehbo.nl
... MeerMinder